Monday, June 16, 2008

Nasi Lemak

17 Jun

Harini saya sampai office awal dari biasa, May dah siap pesan mlm tadi taknak bfast kat rumah. Saya memang jarang bfast kat rumah kalau hari kerja. Saya dng May cuma minum jus oren yg maid buatkan. Since saya pun dah takda benda nak buat kat rumah, start kereta & terus gi office.

Sampai jer kat office niena tanya nak nasi lemak ker tak.. saya pun kirimlah kat dia (dia pun kirim dng office boy!). 10 mins kemudian office boy masuk, bawa 3 bungkus nasi lemak. Saya keluar lah dari bilik & terus gi pantry. Ambil sudu, nak makan, tiba2 terbau semacam jer nasi tu. Semua nya nampak mcm biasa, tapi ya Allah.. beras yg digunakan unt buat nasi lemak tu bau HAPAK!!. Terus hilang selera. Niena lagi lah, terus dibuangnya nasik lemak tu dlm tong sampah. Office boy pun merungut, kata nyesal beli kat kedai tu. Saya terus bagi RM10.00 kat ofc boy, suruh dia pergi beli roti canai & kuih. Kenapa jadi mcm tu sekali?? kalau yer nak untung pun, jng lah buat mcm tu. Saya tak kisah kalau penjual nasi lemak jalanan ni nak naikkan harga nasi lemak kosong dari RM1.00 ker RM1.50. Tapi jangan lah bagi org makan nasi lemak dari beras hapak!



1 Comment:

  1. Anonymous said...
    nasi lemak sesuai utk org banting tulang. tp kalo utk yg tulang dibanting... xseswai. sbb tue die hapak. hehe.

Post a Comment