Thursday, June 26, 2008

Highway ker?

Petang semalam sebelum balik rumah, singgah dulu kat rumah my sister di Sec 2 S.Alam. anak saudara saya Ifah, 10 thn sungguh gembira siap peluk2 cium lagi.

Ifah : achu..!! i am so happy to see you today
Saya : yeah..me too.. hows ur school?
ifah : *monyok* teruk lah chu.. my mother not happy with my Bahasa Malaysia result
Saya : *peluk dia* ohh.. what happened sayang?
ifah : wait yaa.. *terus naik atas, 2mins kemudian bagi kertas exam*
Saya : *baca.. tak boleh tahan terus gelak* hahahahahahhahaaaa

Kesian, BM dia 32% jer..itupun cikgu kesian kot..ayat lintang pukang. Antara ayat yg terdapat dlm karangan dia 'saya telah melihat satu kemalangan di highway' cikgu dia bulatkan perkataan highway tu dengan pen merah.

Saya : not highway lah sayang, "lebuhraya"
ifah : seriously, i never heard people say that word before.
Saya : highway is in English, bahasa melayu nya LEBUHRAYA..
ifah : oh, if like this.. i can never get A for BM
Saya : hey, dont say that, of coz u can, next time pls speak malay with your frends, read malay newspaper and ask ur mum to buy u malay story books.
ifah : ok, i'll try.
Saya : thats my girl

0 Comments:

Post a Comment