Sunday, August 3, 2008

Johor satu perjalanan..

Hari Sabtu yang lepas adalah hari persandingan kawan saya Sue di Johor Bharu. Dulu saya dan Sue pernah bekerja dalam satu company yang sama. Saya memilih untuk memandu ke JB, walaupun pada mulanya May syorkan supaya kami menaiki bas express ke JB. Seawal 8.30 pagi kami telah keluar dari rumah. Berhenti seketika di R&R Air Keroh dan di situ saya telah berjumpa dengan beberapa ex office mate saya. Mereka juga dalam perjalanan ke JB untuk menghadiri majlis persandingan Sue.

Selepas berehat dan mengisi minyak di situ May pula mengambil alih tugas memandu sehingga sampai di JB. Pada mulanya May hanya mengikuti kereta rakan2 yang lain, sehinggalah sebuah kereta yang sama jenis dengan kereta saya memotong konvoi kami dengan sangat laju. Salah seorang dari rakan saya menalipon saya dan berkata, "apa lagi.. dia 320i jer u all 325i, takkan tak boleh kejar kot..?" Saya beritahu May apa yang rakan saya suruh. May dengan tidak berlegah2 lagi terus memecut dan mengikuti rapat kereta itu. Saya bertanya pada May "May, kalau apa2 jadi kat kita, rasa2nya ada orang yang akan nangis tak?" May terdian dan terus memperlahankan pemanduannya, menunggu rakan2 saya yang lain, tetapi langsung tidak nampak bayang mereka. Saya mencadangkan pada May supaya teruskan sahaja perjalanan, tak perlu tunggu mereka. Selepas itu saya tertidur sehinggalah sampai di JB.

May kejutkan saya bertanya bagaimana nak pergi ke Dewan Jubli Intan.. dlm hati kata "ahh sudah..dia ni". Ketika itu saya nampak Perhentian bas untuk ke Singapore. Saya suruh dia berhentikan kereta dan saya pun bertanya pada salah seorang pemandu teksi. Dia memberitahu "ikut lane tengah ni, sampai ke tepi laut, ikut sahaja jalan tepi laut tu hingga sampai ke lampu isyarat dan masuk kanan, kat situlah dewan Jubli Intan, sebelah Wisma Persekutuan" Saya mengucapkan terima kasih kepada Pemandu Teksi tu (jasa mu di kenang!). Akhirnya tepat 1.30 tengahari kami pun sampai di dewan. Yang menghairankan, rakan2 yang sama2 berhenti di Air Keroh tadi, sedang menikmati nasi minyak Sue!!.. saya tak tahu lah sudah berapa lama May berpusing bandar JB! hahahaha. Tepat pukul 2 petang, pasangan pengantin memasuki dewan.



Kemudian kami terus ke Hotel Bluewave. Selepas check in terus masuk bilik dan tidur. Sempat mengambil gambar kenderaan yang berderet2 menuju ke Singapore dari bilik di tingkat 10.

Lebih kurang pukul 5 petang kami telah pergi ke The Zon yang menempatkan pelbagai kedai Duty Free.

Pada pendapat saya barang2 yang dijual disini tidaklah berapa murah berbanding dengan Langkawi ataupun Labuan.

Selepas makan malam disebuah restaurant di situ, kami pun balik ke hotel. Lebih kurang pukul 10 malam kami keluar lagi untuk melihat dan menikmati 'kehidupan malam' di JB, dan balik semula ke hotel pada pukul 1pagi.



Keesokan harinya selepas bersarapan di hotel, kami pun mengemaskan barang2 dan check out. Masa untuk balik semula ke Shah Alam. Saya memandu balik sehingga Air Keroh dan selepas itu May pula mengambil alih sehinggalah sampai rumah. Alhamdulillah kami sampai di rumah dengan selamat.

2 Comments:

  1. Anonymous said...
    uhhh... dont blame me ok! u are the one yang kuat tido :P.
    ijan said...
    peh... pandai saiko org ni... :-)

Post a Comment