Friday, July 25, 2008

Hangin Satu Badan..


Dengan badan yang belum berapa sihat, hari ini seawal 9.30 pagi saya sudah sampai di Cyber Jaya. Walaupun ini kali ke dua saya meeting di Cyber Jaya, saya masih tercari2juga bangunan yang hendak di tuju. Saya sempat juga mengambil beberapa keping gambar untuk simpan di blog.



Selesai sahaja meeting saya terus ke office, masa tu lebih kurang pukul 12 tengahari. Disebabkan saya ada banyak lagi file yang lebih complicated dan client ni pulak mahukan file itu selewat2nya hari Jumaat minggu depan, saya pasti saya tidak punya masa untuk menyiapkan file baru ni in time. Saya memanggil salah seorang staff di bahagian saya untuk saya berikan file yang baru saya perolehi hari ini. Staff saya boleh jawab "Cik, saya rasa saya tidak boleh siapkan file ni minggu hadapan" dan saya terus bertanya kenapa.

Staff : Saya baru nak minta cuti selama 3 hari minggu hadapan
Saya : Kenapa baru harini bagi tahu?
Staff : Begini Cik, tunang saya ada operation hari Isnin ni, dan saya kena jaga dia di hospital.
Saya : *hangin* kenapa awak pulak yang nak jaga dia? dia takda mak bapak? takda adik beradik lain ker?
Staff : Ada, tapi tunang saya mahukan saya menjaga dia selama 3 hari dia di wad
Saya : *terus temperature naik mendadak* Saya takda kena mengena dengan tunang awak, awak kerja dengan saya, bukan tunang awak yg kerja. Lagi pun awak under probation, mana boleh cuti sesuka hati?
Staff : *diam*
Saya : take this file and give me latest by Thursday
Staff : *ambil file dan keluar dari bilik*

Persoalannya, adakah saya terlalu garang dan tidak bertimbangrasa? atau staff saya tu awal2 dah kena queen control? Malas nak layan.. Keja saya pun bertimbun2 sampai demam2 dan saya bawa balik rumah untuk disiapkan, tak pernah nak complaint pun.

2 Comments:

  1. Anonymous said...
    ina oo cik ina. jgn mare2. bg die cuti satu hari ckp la. kadang2 kalo berdepan hidup/mati, bila terjadi perkara kurang enak... kita akan menyesal. kije pun tape. tp jgn overdose taw. sori la nyebok. saje bg pendapat je. berehz!
    Aku Yang Weird said...
    Dia cuti jugak, takper.. dah potong gaji dia 2hari. Awal2 dah kena queen control

Post a Comment