Tuesday, July 8, 2008

Mice sayang!

5 July 08 - Sabtu

Pagi, spt biasa kena bawa maid pergi pasar. Lebih kurang pukul 10.30pagi saya, dino n May telah pergi ke apartment saya di PD. Tengah hari darkie, mike n zana pula sampai. Ita dan suaminya sampai lewat petang. Malam layan live band, balik apartment sembang2 sampai 3pagi..Ahad kita orang ramai2 naik banana boat.. syiookk woo. Semua member balik petang ahad kecuali saya n May balik pagi Isnin.

7 July 08 - Isnin

Sampai S.Alam, siap2 dan terus pergi kerja. Kat office kerja berlambak2, buat keja tak toleh kiri kanan & tak sempat nak bersembang, thari lepas lunch jer mula lah mengantuk tahap gaban. Petang balik rumah terus tido hinggalah 7.30mlm May kejutkan suruh mandi & solat. Malam cover tido lagi.

8 July 2008 - Selasa


Pagi ni hujan.. selepas subuh saya terus sambung tido.. sedar2 dah kul 8 pagi.. apa lagi.. lintang pukang bangun & terus masuk bilik air. Bila turun jer, maid beritahu, adik ku si 'MICE' dah berjaya korek satu lubang yg agak besar di sangkarnya dan memboloskan dirinya keluar dari sangkar dan merayap dalam rumah, huh.. nasib baik kucing saya si 'panda' tak makan dia.. Saya tengok Mice telah dimasukkan kedalam bakul laundry yang telah diterbalikan. Saya beri tahu maid, tengahari saya akan hantar sangkar baru untuk Mice. Pukul 12.30thari saya telah keluar pergi ke pet-shop dan belikan Mice sangkar baru.

Ini sumer May punya pasal, May yang ajar Mice bermain n merayap setiap malam. Dah 3 hari saya dan May takda rumah dan tiada siapa yg layan Mice main dan biarkan dia merayap dlm rumah. Sebab tu Mice korek lubang yg besar n keluar sendiri. Aduihh.. Mice..Mice.. sakit jantung saya dibuatnya, kesian pun ada =)


3 Comments:

  1. Anonymous said...
    sonok jd mice kan...
    Anonymous said...
    Ohh.. u put the blame on me ke? You yang biarkan dia duduk dalam sangkar je, kesian lah sikit kat MICE
    Anonymous said...
    saya suka hamster. tapi takut unutk membelanya. huhu.

Post a Comment